Hvad dækker garantien?
Garantien dækker brud på komponenter og skader opstået, på grund af mangelfuldt håndværk, under normal privatbrug - såkaldte fabrikationsfejl.
Vi gør opmærksom på, at naturlige variationer, forekommende i træ, ikke kan betragtes som en fabrikationsfejl og Sebra garanterer derfor ikke for farvebestandighed, matchning af overfladefarver eller hårdhed, årer eller teksturer.
Garantien bortfalder, hvis:
produktet har synlige spor af slitage.
tegn på forkert brug.
tegn på manglende/forkert vedligeholdelse i henhold til vedligeholdelsesguiden, som findes i samlevejledningen.
produktet har påførte skader og handlinger, herunder forkert samling, forkert betjening, forkert anvendelse eller opbevaring.
tredjepartsmaterialer er anvendt på produktet, eller der er foretaget ændringer af produktet, f.eks. ny maling eller lak.
Behandling af garantisag
Skulle der opstå et problem med et eu-blomst mærket Sebra produkt indenfor garantiperioden skal du henvende dig til den forhandler, hvor varen er købt. Forhandleren vil i samarbejde med Sebra undersøge produktet og vurdere, i hvilket omfang det er underlagt produktgarantien.
Hvis en reklamation er berettiget, og falder ind under de nævnte garantier, i forhold til den udvidet produktgaranti, så reparerer, udskifter eller krediterer Sebra det pågældende produkt, afhængig af den konkrete sag. Beslutningen om, hvilken type afhjælpning, der vil blive givet, tages udelukkende af Sebra.